Mniam mniam


Ciasto czekoladowe Marzenki
January 16, 2006, 8:48 pm
Filed under: słodkie

Przepis dała Marzenka, sprawdziłam, pyyyszne.

Ingrediencje (w nawiasach moje komentarze):

  • 50g kakao
  • 80g mąki
  • 120g czekolady gorzkiej lub mlecznej (wreszcie się korporacja przydała, testowałam podchoinkową 70%, efekt pozytywny)
  • 250g cukru pudru (wrzucenie ćwierć kilo cukru kłóci się z moimi poglądami na życie, dałam 200g i i tak było mi nieswojo)
  • 100g masła
  • 2 jajka
  • aromat waniliowy do ciast
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Rozpuścić czekoladę w kąpieli wodnej. W misce utrzeć masło z cukrem duprem. Dodać do niego jajka, 4 krople aromatu i płynną czekoladę, wymiksować aż będzie jednolite. Dodać sypkie: mąkę, kakao i proszek do pieczenia, znowu pomiksować. Przełożyc do foremki wyłożonej pergaminem, piec 30-35 min w 180st z termoobiegiem.

Mlask.

Minister Zdrowia ostrzega: wcinanie gorącego ciasta bywa szkodliwe.


Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

