Mniam mniam


Kurki w śmietanie (i bonus maślakowy)
August 20, 2006, 3:26 pm
Filed under: Uncategorized

Kurki kupione przy drodze, na trasie krajowej E7 z Gdańska do Warszawy – 1 pojemnik, taki plastikowy, jak po kiwi czy innych brzoskwiniach.

A dalej.,. dalej było nudno i oczywiście, jak zwykle: cebula drobno posiekana, zeszklona na maśle, do tego poszły kurki – wyszorowane, odpiaszczone, większe pokrojone na mniejsze kawałki, mniejsze zostawione w spokoju. I jeszcze dodałam garść siekanej zielonej pietruszki, uzupełniłam masło.. i tak sobie bulgotało na gazie, a ja w tym czasie robiłam porządki z maślakami.

I gdy kurki były już prawie-prawie (w międzyczasie dałam im trochę wody, żeby miało co odparować), dodałam na patelnię śmietanę, starym sposobem: smietana do kubka, z patelni zgarnąć łyżkę ciepłego i mokrego, zamieszać, wylać na patelnię, wymieszać. Odrobina soli i świeżo zmielonego pieprzu. I koniec, mili państwo. Proste, banalne, ale pyszne.

A teraz będzie o maślakach. Maślaki kupiłam na straganie koło pracy. W robocie zapakowałam je do szuflady, nieco obawiając się, że zapomnę, a szkoda by było..

Maślaki umylam, odpiaszczyłam, pozbawiłam nóg. Szczęśliwie kapelusze nie miały śladów bytności współlokatorów, nóg wywaliłam połowę, bo były robaczywe. Na patelni rozpuściłam sporo masła, wrzuciłam grzyby.. I tak się smażyły, puściły sok, który tak miło się zapienił i wyparował. I smażyły się, smażyły, nie pozwoliłam im się przypalić.. A gdy już znacznie zmniejszyły objętość, a testy organoleptyczne potwierdziły, że na patelni mam coś niesamowicie pysznego, zostały podzielone na dwie porcje (wszak i Konradowi się coś należy…), posolone i pożarte z mlaskiem.


Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

